onsdag 1 augusti 2012

Köket

Nu kan jag åter exprimetera i köket. Matlagning är en av mina stora intressen. Sedan jag var liten har det sparats recept och drömms om att laga dem. Ett tag var jag inne på restaurangyrket...men inte som anställd...jag skulle däremot tänka mig att äga en restaurang och vara chefen själv..

Nu under ramadan blir man extra sugen på allt....så att välja vad som ska lagas är lite svårt...i förrgår provade jag på att laga amerikanska pannkakor. Har varit lite fundersam till dessa eftersom det används bakpulver i smeten...men alhamdulle de var riktigt goda. Dessutom smaskade jag i mig några med nutella på...det kan starkt rekommenderas..Muhammad har varit lite svår med maten på sista tiden...han tar några skedar och sedan spottar han ut maten...den bus ungen, mashaallah. Men pannkakor som han fick äta själv gick hem..alhamdulle!

Idag blev det att göra pizza. Soppa har jag kvar ifrån igår. Så idag inshaallah ska vi äta hemlagad pizza och soppa libyen styel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar