måndag 16 juli 2012

Händer saker

Den senaste tiden har det inte hänt så mycket...frörutom att internet har varit segt eller inte funkat alls..ja det är Libyen. Sedan har jag inte haft någon ork att skriva riktigt...

Då ska vi se vad vi ska börja berätta om...En av min mans kusiner har varit här på besök och huset har varit fullt med folk..sedan förra veckan kom min mans syster på besök från Kanada. De är bosatta i Kanada och försöker komma under ramadan...Lägenheten är målad..alhamdulle..vi kan kanske inshaallah flytta upp på fredag. Det ska bli riktigt skönt att få ett lite mer normalt familje liv eller bara jag och min man och Muhammad. För ibland saknar man lungnet eller att bara vara. Här blir det så intensift..människor kommer och går...både stora och små..man vet aldrig i förväg vilka som kommer på morgonen,,,charmen med att vara inneboende...

Sedan har vi beställt flygbiljetter till Sverige! Den 6 september inshaallah åker vi från Malta till Arlanda med SAS. Alhamdulle vi fick tag i billiga biljetter och vi får hela ha med oss 69 kilo...Vi ska ta en pause från allt och se vad vi vill göra...komma från Libyen och tänka. För min man är det svårt med familjebiten och samhället. Ett samhälle som ligger mycket efter Sverige och det har eller jobbigt ibland med byråkratin som min man stöter på...ja vi får se men inshaallah åker vi tillbaka i december.

ja det var nog allt...inte så mycket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar