lördag 25 augusti 2012

Sverige

På tisdag är det en vecka kvar innan det bär av till Sverige igen. Lite skönt ska det bli. Byta miljö och kunna gå ut med Muhammad till lekplatser...jag längtar mycket efter min bästa vän och syster i islam som bor i Sverige. Det ska bli skönt att träffas och inte behöva stressa. För förra gången vi var i Sverige var det stressigt...

Vi kommer inshaalah åka vägen benghazi-malta-stockholm. Benghazi-Malta åker vi den 4 september inshaallah och sedan tar vi två hotell nätter på Malta. Lite semester och jag tyckte faktiskt om ön. Vi har nu bokat ett hotell i St julians, ett ställe som vi inte varit på, men ligger relativt nära flygplatsen, 15 min med taxi. Tror detta ställe också är ett turistställe, men skönt ändå...
Den 6 september 10.50 inshaallah lyfter planet från Malta mot Stockholm. Vi åker mitt favorit bolag...haha..nä jag gillar inte alls SAS men flygets tider var jättebra och priset...dessutom får vi ha 69 kilo gratis med oss...sedan har de bra bestämelse angående gravida...Där kan man åka fram till fyra veckor innan beräknad förlossning utan intyg från en doktor...men jag fixar ändå ett intyg..ju never know....

2 kommentarer:

  1. Ja ser så mycket fram emot att insha Allah få träffa er o bara umgås<3

    SvaraRadera
  2. bertha.nadia@hotmail.com2 september 2012 kl. 09:13

    Hej, va roligt att läsa om dig. Jag ska flytta ner till Benghazi nästa år. Vi har nyss varit nere på semester i 5 veckor under Ramadan. Hoppas vi kan få kontakt med varandra. Hälsningar Bertha Gebril Sundsvall

    SvaraRadera